Monday, September 21, 2015

Pumpkins!

For the next two weeks we are working on pumpkins in Ms. Abby and Ms. Mary's classes! Here are the books, vocabulary words, definitions, and activities.  Please talk about the vocabulary words, read the books, and do the following activities.  Thank you!


Para las dos proximas semanas estamos trabajando con calabazas en las clases de Ms. Abby y Ms. Mary! Aqui hay los libros, palabras del vocabulario, definiciones, y actividades.  Por favor habla del vocabulario, lee los libros, y hagan los actividades.  Gracias!




Scoop/Sacar

We scooped shiny and delicious things out of oatmeal.  We then put these objects on our vocabulary pictures.  

Nosotros sacamos cosas brillantes y deliciosas.  Nostoros pusimos los objetos en las fotos de vocabulario.





Sprout/Brote

We painted pictures of a seed, a sprout that is a baby plant, and then a big plant! 

Nostros pintamos la semilla, brote que es una planta bebe, y una planta grande!










Weigh/Pesar


The students all weighed their bodies on the scale. 

Todos de los estudiantes pasaron los cuerpos en la escala.



The children looked for other things in the classroom to weigh.  Here they were weighing the book, and then they pushed down on the scale to see the numbers move.

Los ninos buscaron para otras cosas pare pesar.  Aqui ellos pesaron el libro, y luego empujaron la escala para ver los numeros mueven.



Float/Flotar

The students put things in water to see if they floated. If they floated they put it on the "yes" paper, and if not they put it on the "no" paper.

Los estudiantes pusieron cosas en el agua para ver si pueden flotar.  Si las cosas podian flotar, los ninos pusieron las cosas en el papel que dice "si." Si no podian flotar pusieron la cosa en el pape que dice "no."

No comments:

Post a Comment